Zápis ze zasedání OZ dne 23. 3. 2015

zveřejněno: 31.3.2015     rubrika: Zápisy ze zasedání zastupitelstva

OBECNÍ ÚŘAD VĚTRUŠICE

Vltavská 14, 250 67 Větrušice, Praha – východ, tel.: 220 941 265,  fax: 220 940 507

e-mail: obec@vetrusice.cz                    www.vetrusice.cz

 

ZÁPIS ZE ZASEDÁNÍ OZ DNE 23. 3. 2015

Ev. číslo 4/15

 

Datum a čas konání:  23. 3. 2015 v 18:00

Místo konání:  Obecní úřad Větrušice, Vltavská 14

Přítomno:  7 členů zastupitelstva (S. Zádová, J. Dyčková, M. Jaroš, P. Šefčíková, M. Řimnáč, J. Krušinský, M. Buchar) – viz prezenční listina

Počet přítomných občanů: 13

Zasedání zastupitelstva řídila: Petra Šefčíková, starostka obce Větrušice

Zastupitelé pověřili zápisem:  Janu Dyčkovou

Pro:  7                                   Proti: 0                                 Zdrželi se:  0

Předsedající navrhla ověřovateli zápisu Miroslava Jaroše a Soňu Zádovou. K návrhu nebyly vzneseny žádné protinávrhy.

Pro:  6                                   Proti: 0                                 Zdrželi se:  1 (Jaroš)

Zasedání zahájeno v 18:00, ukončeno ve 20:35

 

Starostka obce P. Šefčíková ihned na začátku jednání upozornila, že zápis bude nahráván pro potřeby zapisovatele. Starostka obce P. Šefčíková podle prezenční listiny shledala, že zastupitelstvo je usnášení schopné a jednání zahájila přivítáním přítomných zastupitelů i občanů a následně přednesla navržený program, kdy přítomné zastupitele i občany seznámila s návrhem programu jednání.
Program:

  1. Kontrola usnesení minulého/minulých jednání zastupitelstva
  2. Schválení složení  Kontrolního výboru
  3. Schválení nového předsedy Komise pro územní řízení a životní prostředí
  4. Schválení členů Komise sociální
  5. Schválení aktualizovaného vydání Řádu ohlašovny požárů obce
  6. Schválení nové Vyhlášky obce o stanovení systému shromažďování, sběru, přepravy, třídění, využívání a odstraňování komunálních odpadů a nakládání se stavebním odpadem na území obce Větrušice
  7. Vyjádření k žádosti č. j. V0067/15 paní Lucie Mayerové a Evy Máchové
  8. Informace o průběhu řešení situace v hlídacím zařízení
  9. Projekt na úpravu budovy na Hlavní 12 pro účely dětské skupiny včetně měření radonu
  10. Územní plánování a stavební řízení
  11. Schválení finanční podpory pro organizaci dětského dne 7. 6. 2015
  12. Schválení finanční podpory pro Rybářský kroužek dětí
  13. Zpráva o hospodaření za leden a únor 2015
  14. Vyřazení nepojízdného zahradního traktoru z evidence
  15. Revize dětských hřišť, zajištění cedulí s Řádem chování na dětských hřištích a cedulí se zákazem vstupu psů
  16. Informace o činnosti Obecního úřadu
  17. Závěr

M. Řimnáč požádal o přehození bodů 7 a 8 z důvodu logické návaznosti. Zastupitelé změnu bodů (tj. projednání  nejprve bodu 8 a posléze bodu 7) hlasováním schválili.
Pro: 7                    Proti: 0                                 Zdrželi se: 0
Následně starostka obce požádala, aby nejprve každý bod  programu   projednali zastupitelé a až po té se do diskuse zapojili občané. Rovněž požádala, aby se diskutující občan nejprve představil.

1. Kontrola usnesení minulého/minulých jednání zastupitelstva

a) Odklizení zeminy z okrajů ulice Severní (ze dne 23. 2. 2015) – S. Zádová sdělila, že po opravení techniky bude odklizeno. Oprava se prodloužila o 14 dnů. Ředitel družstva přislíbil, že  pracovník ZD Klecany toto provede v pondělí 9. 3. 2015 během dne, což se nestalo. Bylo dohodnuto, že o odklizení bude  opět požádáno.

b) Stížnost paní Machačkové (ze dne 26. 1. 2015) - J. Dyčková informovala, že po rozhovorech s manželi Machačkovými (paní Machačková přítomna) a pane Jeřábkem se zdálo, že stížnost by mohla být vyřešena smírnou cestou (obě strany informovány o projednání formou zápisu), kdy se situace zklidnila, nicméně J. Dyčková kontaktovala mailem  obecní policii ve Zdibech  (pan Wachtl – vedoucí strážník) a požádala o posouzení možnosti bezpečného výjezdu větších automobilů z pozemku manželů Machačkových. Odpověď dosud nepřišla.

c) M. Buchar předložil Směrnici o proplácení cestovních náhrad (23. 2. 2015). Směrnice byla rozeslána e-mailem, takže zastupitelé měli možnost se s  ní seznámit, připomínky byly zapracovány. Směrnici je možné dát na web. Zastupitelé předloženou směrnici hlasováním schválili.
Pro:  7                   Proti: 0                 Zdrželi se:  0

d) P. Šefčíková informovala, že úkoly týkající se zařízení pro hlídaní dětí předškolního věku budou řešeny v samostatném bodu jednání – bod 7 (23. 2. 2015).

e) M. Jaroš informoval, že schválený nákup zahradního traktoru (23. 2. 2015) byl realizován za  74.500 Kč, což je méně, než bylo předpokládáno (předpoklad 88.990 Kč). J. Dyčková podala informaci, že uvedená částka byla uhrazena prodejci.

f) J. Dyčková informovala, že částky schválené pro TJ Sokol a Myslivecký spolek Klecany – Zdiby
(23. 2. 2015) byly řádně vyplaceny proti podpisu příslušných darovacích smluv. Uloženo v účetnictví
a šanonu smlouvy.

g) Se S. Zádovou byl dohodnut splátkový kalendář na uhrazení neoprávněně vynaložených finančních prostředků (23. 2. 2015). Splátkový kalendář obecní úřad obdržel.

h) Na základě žádosti pana Mayera se J. Dyčková (zapisovatelka) a ověřovatelé zápisu (M. Řimnáč 
a P. Šefčíková) prostřednictvím pana Řimnáče omluvili ze zasedání zastupitelstva konaného dne 23.2.2015 omluvili za zásadní chybu ve jméně  paní Máchové (v diskusi bodu 3c) kdy bylo místo paní Evy Máchové uvedeno paní  Evy Mayerové. Pan Řimnáč požádal o opravu, která bude provedena. Co se týče dalších připomínek pana Mayera k obsahu zápisu z jednání dne 23.2.2015 J. Dyčková dále konstatovala, že na slově  nestandardní neshledává nic pobuřujícího, ani zásadního, zapisovatelka se pouze snažila popsat faktický stav, který na jednání nastal, neboť  člověk jedná při svých právních úkonech buď výslovně, když vyjadřuje svůj úmysl jednoznačně a nepochybně, nebo může projevit svou vůli jinými způsoby, když se o úmyslech jednající osoby usuzuje podle jejích tzv. konkludentních činů. O nic jiného v popisu situace nešlo. Zapisovatelka J. Dyčková, připustila, že poznámka týkající se veřejnosti projednávaných dokumentů mohla být uvedena pod čarou, ale zjevně šlo hlavně o to, aby k podobným nepříjemným situacím v budoucnosti nedocházelo. Poznámka byla uvedena jiným fontem, jak uvedl M. Řimnáč. Pan Mayer se domnívá, že v zápise byly věci a informace, které na zastupitelstvu nezazněly, nicméně neuvedl konkrétní záležitosti a sdělil, že o věci dále nechce diskutovat, protože žádost byla zamítnuta.

i) Odpadové hospodářství (23. 2. 2015)  -  S. Zádová informovala, že občanům, kteří  dosud neuhradili vývoz komunálního odpadu, bylo telefonováno průběžně. J. Dyčková sdělila, že většina nedoplatků byla uhrazena, nicméně stále existuje několik domácností, které svoz odpadu neuhradily. J. Dyčková doufá, že se nebude nutně jednat o nepřiměřené vymáhání, tj. exekučně. Občané, kteří neuhradili svoz komunálního odpadu, budou vyzváni, aby nedoplatky uhradili.

Pan Albrecht se dotázal, zda ASA vyváží, když není známka, bohužel i v těchto případech je vyváženo – bude řešeno s představiteli firmy.

Paní Kilbergerová – sdělila, že popelnice nebyly několikrát zcela vysypány, bude řešeno s ASOu (sdělil M. Řimnáč).
Paní Hellebrandová – poděkovala za instalaci koše ve Východní, někteří občané vysypávají svůj odpad do odpadkového koše u dětského hřiště. Je možné řešit dalšími odpadkovými koši (P. Šefčíková). Bude v prostoru, který není přímo před rodinným domem obyvatel Východní.  Jen jeden koš je nedostatečný, pak je nutné chodit s odpadky zbytečně daleko.

Paní Toupalová se domnívá, že kdo nesbírá psí exkrementy, popelnice jej k tomu nedonutí.

P.  Šefčíková, konstatovala, že koše budou do ulice Východní přidány. Dále uvedla, že koše na psí exkrementy budou instalovány během dubna a vyjádřila naději, že koše budou využívány - bude nastaven plán úklidu obce (tj. jak často budou vyklízeny) – bude řešeno v průběhu jednání.

Paní Hellebrandová  si stěžovala na problém s vyvážením odpadu, v případě sběrových nádob vyvážených jednou za 14 dnů.   

M.  Jaroš (zastupitel) se dotázal, jak je záležitost řešena ve smlouvě s ASOu – M. Řimnáč sdělil, že příslušné ustanovení existuje, ale smlouvu bude třeba aktualizovat; smlouva je poměrně stará
a aktualizace nezbytná. M. Jaroš navrhl pozvat zástupce ASY na OÚ a změny dojednat.

j) P. Šefčíková informovala, že nová vyhláška (23. 2. 2015) týkající se nakládání s odpady v obci bude řešena v samostatném bodu jednání zastupitelstva.

k) Svozový víkend ve dnech 10. – 12. 4. 2015  - P. Šefčíková sdělila, že velkoobjemové kontejnery byly objednány. M Řimnáč – informace na webových stránkách obce.

l) P. Šefčíková podala informaci, že dopis cestmistrovi Středočeského kraje panu Čížkovi byl zveřejněn na webových stránkách obce a totéž platí i pro jeho odpověď. Pan cestmistr neuvedl termín opravy. Pan cestmistr byl opět kontaktován, odpověděl e-mailem (e-mail přečten), schůzka je naplánována na 30. 3. 2015 v dopoledních hodinách.  P. Šefčíková, sdělila, že se jedná o jedinou příjezdovou komunikaci do obce – oprava od autobusové zastávky až po křižovatku na Drasty (cca 800 m).
Paní Kilbergerová – se vyjádřila v tom smyslu, že je nutné  změnit přednost na křižovatce na Drasty (pokud řepka vyroste, není vidět). P. Šefčíková informovala, že pan Čížek v obci byl, více aut jezdí do obce Větrušice – OÚ již navrhoval přednost v jízdě, M. Řimnáč  konstatoval, že pan cestmistr je pouze jedním z těch, kdo se bude ke změně přednosti na uvedené křižovatce vyjadřovat, mezi další pak patří např. por. Hanouzková (byla přístupná změně přednosti) – orgán, který bude posuzovat, je Odbor územního rozvoje, příslušná podsekce (zřejmě dopravní stavby); M. Řimnáč na dotaz sdělil, že obec se může vyjádřit k přednosti v jízdě a ke značkám (např. změna v přednosti v jízdě).

m) S. Zádová sdělila, že žádost na ČEZ Distribuci byla řádně odeslána. J. Dyčková k tomu konstatovala, že obec obdržela příslušnou standardní smlouvu (ochranné pásmo je 3 m, což může být v daném případě – rozšíření křižovatky - problém);  dopis byl odeslán s tím, že chybělo číslo „Sdělení existence sítí“, a proto J. Dyčková a M. Řimnáč podali příslušnou žádost, která byla společností ČEZ Distribuce potvrzena e-mailem. Poté by měla být smlouva zaslaná společností ČEZ Distribuce platná.

n) P. Šefčíková konstatovala, že žádost o jednání s ohledem na rozšíření komunikace v ulici Hlavní (26. 1. 2015) byla odeslána paní S. Zádovou – požadavek na rozšíření až do ulice Skalní. 
P. Šefčíková sdělila, že prozatím se ozvaly z 8 vlastníků dotčených pozemků jen dvě osoby. Schůzka se bude muset svolat ještě jednou, snaha obce o vykoupení pozemků a rozšíření příslušné komunikace.

2. Schválení složení Kontrolního výboru

Jan Krušinský, předseda kontrolního výboru, přednesl návrh na složení Kontrolního výboru. Za členy Kontrolního výboru navrhl paní Lenku Toupalovou Schliederovou (přítomna, potvrdila i paní Kučerovou) a paní PharmDr. Barboru Kučerovou. Protože nebyl vznesen žádný protinávrh, zastupitelé navržené složení Kontrolního výboru schválili hlasováním:
Pro: 7                    Proti: 0                 Zdrželi se:  0

3.    Schválení nového předsedy Komise pro územní řízení a životní prostředí

P. Šefčíková přednesla návrh, aby se po sloučení dvou komisí (a to pro ŽP a Stavební a územní plánování)  stal předsedou  ing. Martin Řimnáč. Protože nebyl vznesen žádný protinávrh, zastupitelé schválili předsedou Komise pro územní řízení a životní prostředí pana ing. Martina Řimnáče:
Pro: 6                    Proti: 0                 Zdrželi se:  1

4.    Schválení složení Sociální komise

Soňa Zádová, jako předseda Sociální komise, přednesla návrh na složení této komise, jejímiž členy navrhuje paní Radku Fajovou a paní Blanku Vocáskovou. Protože nebyl vznesen žádný protinávrh, zastupitelé navržené složení Sociální komise schválili.
Pro: 6                    Proti: 0                 Zdrželi se:  1

Paní S. Zádová požádala o ustavení být nadále v obci oddávající. Zastupitelé vyslovili souhlas s tím, aby paní S. Zádová byla ustavena jako oddávající.
Pro: 6                    Proti: 0                 Zdrželi se:  1

5. Schválení aktualizovaného vydání Řádu ohlašovny požárů obce

S. Zádová vysvětlila důvody pro aktualizaci Řádu ohlašovny požárů obce: po tematické kontrole požární ochrany dne 4. 3. 2015, protože nemáme svoji jednotku dobrovolných hasičů – byla v minulých letech podepsána veřejnoprávní smlouva s obcí Husinec, bylo pouze nařízeno aktualizovat „Řád ohlašovny“, kde byly aktualizovány informace o jednotce a  telefonní čísla. Protože tento řád byl zastupitelům odeslán dne 5. 3. 2015 a nikdo neměl připomínky, zastupitelé Řád ohlašovny požárů obce hlasováním schválili.
Pro: 7                    Proti: 0                 Zdrželi se:  0

P. Šefčíková sdělila, že dnes (tj. 23. 3. 2015) byl předán protokol o provedené  kontrole.

6. Schválení nové Vyhlášky obce o stanovení systému shromažďování, sběru, přepravy, třídění, využívání a odstraňování komunálních odpadů a nakládání se stavebním odpadem na území obce Větrušice

M. Řimnáč, který „vyhlášku obce o odpadech“ zpracoval, sdělil, že danou vyhlášku je obec povinna mít, zákon se přibližně každé dva roky novelizuje– vysvětlil, co obsahuje vyhláška – třídění (plasty, papíry apod.), co nejde dále vytřídit, je směsný komunální odpad. Elektroodpad malého objemu se nosí na OÚ, objemný odpad  -  k tomu jsou určeny svozové dny (2 x ročně), popelnice jsou  k dispozici  k vyzvednutí na OÚ, svozový den je vyhlášen – nyní úterý, bioodpad ve vegetačním období (1. 4. - 1. 11. – v případě výkyvů počasí je možné tyto termíny posunout dle potřeby), je upraveno, kde má popelnice být přechodně i trvale. Vyhláška popisuje i umístění kontejnerů. Vyhláška je zpracována podle metodického pokynu MV ČR. M. Řimnáč  rozeslal zastupitelům ve finální podobě dne 20. 3. 2015, připomínky byly vypořádány. Nikdo ze zastupitelů neměl další připomínky.

Zastupitelé vyhlášku obce o stanovení systému shromažďování, sběru, přepravy, třídění, využívání a odstraňování komunálních odpadů a nakládání se stavebním odpadem na území obce Větrušice hlasováním schválili.
Pro: 7                    Proti: 0                 Zdrželi se:  0

Poplatky budou řešeny samostatně po důkladné analýze svozu odpadů v obci; nabídka na svoz bioodpadu z Máslovic. Poplatky se v žádném případě nebudou zvyšovat neúměrně (např. na  3.000 Kč).

Pan Albrecht – dotaz, zda z uvedeného vyplývá zdražení svozu odpadu.  Vysvětleno, že z dané vyhlášky nevyplývá, že obec chce zdražovat poplatky za svoz odpadu. Vyhláška neobsahuje poplatky; smlouva s ASOu je zastaralá – 2002. M. Řimnáč vysvětlil, že na základě analýzy může dojít ke zdražení, ale i ke zlevnění, případně cena zůstane nezměněna; v současné době nelze přesně sdělit.
Paní Hellebrandová – obec platí nějakou sumu ASE, je tedy v zájmu všech občanů, aby všichni řádně platili.  Jakým typem obce jsou Větrušice – občané neplatí zvlášť za tříděný odpad. Dotaz, zda obci někdo proplácí tříděný odpad. Dále konstatovala, že obec má povinnost vymáhat poplatky (správní řízení). Jak bude zohledněna skutečnost, kolik občanů platí. M. Řimnáč sdělil, že obec platí i za tříděný odpad a jedná se tedy o náklad obce. M. Řimnáč dále uvedl, že od společnosti EKO-KOM (s níž má obec Větrušice smlouvu) dostáváme zpět nějaké částky (kolem 30 - 40% ceny svozu tříděného odpadu), vyplácí se tedy, aby občané třídili. Od ASY si objednáváme svoz komunálního odpadu (různé typy odpadových nádob) – obec dostane známky, které následně „prodá“ občanům – to je předmětem smlouvy a část těchto poplatků  tedy dostáváme od občanů zpět. Počítá se s tím, že každý poplatky platí.  J. Dyčková sdělila, že v letošním roce byl vypracován seznam a přiřazeny platby jednotlivých občanů, podle jména a adresy, jde provést přehled, kolik svozů je týdenních a kolik jednou za 14 dnů.  Na dotaz, jak tomu bylo v minulých letech, S. Zádová sdělila, že si pamatovala, kdo platil a kdo ne a následně nedoplatky vymáhala.

Paní Kilbergerová vznesla dotaz, kde mají stát popelnice, zda to platí i v případě, že ji občané musejí vozit nahoru, pokud se svozové auto nedostane na příslušné stanoviště.  M. Řimnáč sdělil, že je nutné zajisti, aby ASA nenechávala popelnice uprostřed vozovky.

Paní Kilbergerová se dotázala, zda je špatně, pokud popelnice bude stát před plotem pozemku vlastníka.

P. Šefčíková sdělila, že je povinností majitelů nemovitostí mít trvale umístěnou popelnici na vlastním pozemku (vyjma bytových domů), přechodně pak od večera dne před svozem, do večera dne svozu na příslušné obecní komunikaci. OÚ dostává i stížnosti, že popelnice hyzdí ulice. M. Řimnáč přečetl část výše uvedené vyhlášky týkající se tohoto bodu.

J. Dyčková uvedla problém, kdy popelnice zůstávají uprostřed vozovky a jde o to, aby i sousedé, popelnici vrátili alespoň na chodník, či okraj vozovky.

Paní Valentová uvedla, zda nikomu nevadí, že kontejnery na návsi rovněž hyzdí obec, na což reagovala paní Toupalová, že tomu tak bylo i dříve.

Problematika vhazování odpadů do tříděného odpadu – nelze řešit obecním úřadem, dospělí lidé by měli vědět, že např. krabice je třeba sešlápnout.

Pan Mayer vznesl dotaz, jaké jsou sankce za nedodržení stanoviště nádoby na odpad. P. Šefčíková a pan Řimnáč sdělili, že sankce nejsou uvedeny a do dané vyhlášky nepatří; sankce za nedodržování obecně závazných vyhlášek vyplývají z příslušného zákona a je třeba brát i ohled na případy, kdy majitelé nemovitosti např. odjedou na dovolenou.

7.   Informace o průběhu řešení situace v hlídacím zařízení

M. Řimnáč informoval o stávající situaci v hlídacím zařízení – popsal situaci po jednání zastupitelstva dne 23. 2. 2015 (dvě ze tří pečovatelek podaly výpověď, situace kritická) – řešením pověřeni – tehdejší starostka S. Zádová, M. Řimnáč a J. Dyčková. Uvedl, že se provoz zařízení podařilo stabilizovat jak personálně - dne 26. 2. 2015 (nové pečovatelky M. Keszeli a následně K. Karlínová), tak i provozně, neboť s paní H. Zimmermanovou (ta zůstala) byla uzavřena příslušná smlouva. V současné době je zařízení stabilizováno, ústní smlouva byla nahrazena písemnou  zajišťující hlídání dětí do 30. 6. 2015 (obec propůjčí budovu, platí energie – v intencích zápisu z 23. 3. 2015). Hlídací zařízení má zřízen separátní bankovní účet, na který budou hrazeny zálohy na hlídání dětí již na duben a zpětně obědy na březen. V minulém týdnu byla rodičům předložena nová smlouva s paní H. Zimmermannovou, v současné době dochází k přeregistraci dětí (uvedeny příslušné podmínky). Cena za hlídání dětí zůstala zachována, došlo ke snížení ceny za obědy a svačiny, přičemž dopolední svačiny jsou v režii rodičů. Rodiče smlouvy přijali a jsou postupně podepisovány. Podařilo se splnit úkoly vytyčené dne 23. 2. 2015.

M. Řimnáč konstatoval, že byl aktivní a absolvoval řadu schůzek s rodiči a na svých několika schůzkách s rodiči věnovaných této problematice se setkával s existencionální obavou rodičů o zachování provozu hlídacího zařízení (kterou osobně zcela chápe, rozumí emocím rodičů, týden byl velmi hektický), rodiče pochopili důvody, které vedly ke změnám, v okamžiku personální stabilizace se situace víceméně začala uklidňovat; v současné době zařízení pro hlídání dětí funguje bez problémů, stížnosti rodičů se neobjevily a děti si na nový personál velmi rychle zvykly (bod 3a – zápis 23. 2. 2015).

V současné době probíhá příprava podle harmonogramu schváleného na jednání.

zastupitelstva ze 23. 2. 2015 (bod 3c) -  M. Řimnáč konstatoval mírný skluz, nicméně postupně probíhá vše a je připraveno zadání projektu ke zpracování (bude projednáno v separátním bodě). Prozatím dostupné informace vedou k tezi, že dětská skupina bude provozována pro 12 dětí podle vyhlášky 281/2014Sb.

Zastupitelé vzali podanou informaci na vědomí a požádali M. Řimnáče, aby je o dalším průběhu nadále informoval.

Pan Mayer se ptal, komu účet patří  - odpověď zněla, že paní Zimmermanové; dále se dotázal, zda byla s paní Zimmermanovou podepsána smlouva – odpověď M. Řimnáče byla pozitivní – provoz zařízení vykazuje kontinuitu s předchozím stavem, pí  Zimmermanová má živnostenské oprávnění. Pan Mayer se zeptal, zda bylo pí Zimmermanové sděleno, že může porušovat zákon o dětských skupinách – odcitoval příslušnou pasáž (přechodná ustanovení) a ptal, se zda pí Zimmermanová ví o sankcích za porušení tohoto zákona.

J. Dyčková sdělila, že problém byl řešen s právníkem, konzultace s MPSV, kde je dnes zřejmé, že není možné řešit okamžitě. Dále uvedla, že je zcela zřejmé, že nelze mít okamžitě vše v naprostém souladu se daným zákonem, OÚ mohl volit mezi tím, zda pokračovat v hlídání nebo zařízení okamžitě uzavřít. Rodiče byli v tomto  smyslu informováni. Příslušné smlouvy jsou bez osobních údajů k nahlédnutí na OÚ. Pokud chce někdo podat stížnost, nelze mu bránit,  OÚ se snažil jednat maximálně v intencích daného zákona. Zákon se v současné době opět projednává a zřejmě bude novelizován. Poměrně vysoká investice může být nakonec zbytečná, protože podle stávajících zpráv bude registrace dětských skupin dobrovolná, a tudíž se skupiny možná nebudou muset registrovat. OÚ a zastupitelé se snažili dělat maximu, aby vyšli vstříc rodičům a dětem.

Paní Hellebrandová – kolik rodičů odešlo ze zařízení po změnách, kolik je volných míst. M. Řimnáč odpověděl, že neodešel nikdo, jeden občan sdělil, že se mu nelíbí, jak je problém řešen, nicméně respektuje řešení a je rád, že provoz zůstal zachován.  Protože nebyl vznesen další dotaz, bod jednání byl ukončen.


8.  Vyjádření k žádosti č. j. V0067/15 paní Lucie Mayerové a Evy Máchové

M. Řimnáč sdělil, že paní Lucie Mayerová a paní Eva Máchová podaly žádost evidovanou pod č. j. V0067/15, ve které bylo nabídnuto že by do 30. 6. 2015 poskytovaly hlídání zdarma (bez ŽL). Žádost byla podána v době, kdy byla situace vyřešena jiným způsobem a to tak, že zachováváme kontinuitu a v rámci dobrých úmyslů jsme tuto skutečnost schopni prokázat, a proto M. Řimnáč navrhl, aby žádost byla zamítnuta.  Protože nikdo neměl námitky, paní P. Šefčíková dala hlasovat o zamítnutí žádosti paní L. Mayerové a  E. Máchové (č. j. V0067/15) podané dne 2. 3. 2015. Zastupitelé hlasováním žádost zamítli.
Pro: 7                    Proti:  0                 Zdrželi se:  0

Pak následovala přestávka 10 minut (navržena P. Šefčíkovou)

Jednání opětovně zahájeno v 19:25.

9. Projekt na úpravu budovy na Hlavní čp. 12 pro účely dětské skupiny včetně měření radonu

P. Šefčíková informovala, že důvodem projektu je splnění podmínek zákona o dětských skupinách a že byly osloveny dvě projektové kanceláře se zadáním vypracování projektu na úpravy budovy čp. 12 pro účely dětské skupiny. První kancelář  (Ing. Pavel Starý  IČO: 46018212) zaslal cenovou nabídku na vypracování kompletního projektu, kterou zaslala zastupitelům emailem k informaci. Druhá oslovená kancelář poslala informaci (e-mailem), že bohužel v  požadovaném časovém termínu by nebyla schopna našim požadavkům vyhovět. Nabídku ing. Starého dostali zastupitelé do e-mailu, zastupitelé byli vyzváni, zda mají připomínky, P Šefčíková navrhla schválit cenovou nabídku na vypracování projektu ing. Pavlem Starým.

 Vypracování projektu zastupitelé v  podobě zaslané panem ing. Pavlem Starým hlasováním schválili.

Pro: 7                    Proti: 0                 Zdrželi se:  0

J. Dyčková informovala o oslovení kanceláře pana Šárky a následně další kanceláře, (projektant MŠ, která rovněž odmítla). M. Řimnáč informoval o požadavcích hygieny, projekt je nutný. Snaha získat dotace na rekonstrukci.

P. Šefčíková zastupitele informovala o jednání na Krajské hygienické stanici pro Středočeský kraj ze dne 19. 3. 2015. Na jednání byly upřesněny požadavky Krajské hygienické stanice ohledně požadavků na úpravu prostor v čp. 12, aby byly splněny podmínky zákona o dětské skupině a bylo možné provozovat toto zařízení i nadále. KHS vydá souhlasné stanovisko až po provedených úpravách následně bude možné o registraci subjektu na MPSV. 

J. Dyčková informovala o instalaci dozimetrů, které byly v budově nainstalovány od 16. 3. 2015 do 23. 3. 2015. Budou vyzvednuty dne 26. 3. 2015.

10.  Územní plánování a stavební řízení

M. Řimnáč sdělil:

a)   OÚ obdržel oznámení o vzdání se užívání pozemků 145/2 a 145/26 a 145/27  a OÚ zároveň obdržel i žádost jednoho občana o pronájem těchto pozemků. P. Šefčíková informovala, kde se pozemky nacházejí, stráň mezi ulicí V Chaloupkách a Severní, přístup je pouze uličkou od zahrady manželů Vilímových a manželů Novákových, jedná se o pozemky, kde je vysoká tráva, vedle černá skládka, pro obec nevyužitelné. Navrhla zveřejnit záměr na pronájem těchto pozemků na úřední desce a na webových stránkách.

Zastupitelé hlasováním schválili uveřejnění záměru pozemky pronajmout.
Pro: 7                    Proti: 0                 Zdrželi se:  0

b) Žádost pana Kotelenského o změnu smlouvy o pronájmu pozemku 182/ 7 z doby určité na dobu neurčitou. Pan Kotelenský sám pozemek zkultivoval a využívá jako zahrádku.  V roce 1994 žádal obec o odkup pozemků, prozatím řešeno jen pronájmem.
M. Řimnáč navrhl, aby smlouva byla změněna z doby určité na neurčitou – výpovědní lhůta 5 měsíců z důvodu vegetační doby.

Zastupitelé hlasováním odsouhlasili změnu pronájmu pozemku p.č. 182/7  pro pana Kotelenského z doby určité na dobu neurčitou s výpovědní lhůtou 5 měsíců pro obě strany.
Pro: 7                   Proti: 0                 Zdrželi se:  0

c)   Územní rozhodnutí stavebního úřadu o umístění stavby manželů Hradilových na pozemku parc. č. 51/64  (přijato pod č.j. V0146/15)                          
Zastupitelstvo vzalo rozhodnutí na vědomí.


d) Informace o návrhu výroku rozhodnutí – jedná e o dělení pozemků pana Novasada (bylo projednáno na zasedání zastupitelstva 26. 1. 2015).
Zastupitelé vzali informaci na vědomí.


e) Společný souhlas manželů Kotrbáčkových (pod č. j. V0158/15)  se stavbou rodinného domu na parc. č. 51/59, obdrženo ze stavebního úřadu.                            
Zastupitelé vzali informaci na vědomí.

M. Řimnáč informoval zastupitele i občany o jednání dne 16. 3. 2015  na Odboru územního rozvoje a památkové péče – Brandýs nad Labem (přítomni M. Řimnáč, S. Zádová a P. Šefčíková). Pořízen zápis, paní Matějková, která zastupitele informovala, požádána, aby se k poznámkám vyjádřila (dosud neautorizováno). Ze schůzky vyplynulo několik ne příliš příjemných věcí – Větrušice stavěli podle tzv. konceptu – současný stavební zákon tento termín nezná –  protože není k dispozici ÚP, dá se stavět pouze kolem zastavěného území, rozebírána problematika územního plánu (trvá přibližně dva roky), pokud bychom měli zpracováno (tj. ÚP) mohly by být současné církevní pozemky začleněny v tzv. veřejném zájmu. Pokud je ÚP, lze žádat o dotace.  Lze vypracovat i regulační plán (nižší verze) a nejníže je územní studie – na část, která nemusí být celistvá, stavební úřad musí přihlížet ke studii, nicméně může provést změnu v návrhu, ale musí prokázat, že jeho návrh bude lepší než to, co je uvedeno ve studii. Diskutována i možnost Plánovací smlouvy  - smlouvy uzavírané s developery – lze zajistit, jak to bude s komunikacemi, plynovody, vodovody, ale také možnost začleněni příspěvku např. na školku, čističku odpadních vod, věci, které nemusejí souviset jen s developerským projektem.  Zastupitelé se danou problematikou musí zabývat v dohledné době.

Na dotaz, zda máme podepsány aktivní plánovací smlouvy, S. Zádová odpověděla, že existuje pouze jedna smlouva podepsaná se třemi stranami (RealInvest, pí. Grošová, pan Kára), dle názoru pí. Zádové všichni zúčastnění plánovací smlouvu podepsali;  jakékoliv jiné plánovací smlouvy podepsány nejsou.

11. Schválení finanční podpory pro organizaci dětského dne 7. 6. 2015

P. Šefčíková podala návrh na schválení finanční podpory obce na organizaci dětského dne   v obci, termín 7. 6. 2015 (neděle) v maximální výši 30.000,- oproti předloženým fakturám jednotlivých dodavatelů zábavy pro děti. Zastupitelé s navrženou částkou (tj. 30.000 Kč) a stanovenými podmínkami (oproti fakturám) souhlasili.
Pro: 7                    Proti: 0                 Zdrželi se:  0

12. Schválení finanční podpory pro Rybářský kroužek dětí

J. Dyčková podala informaci o připomínce paní Blanky Vocáskové (23. 2. 2015) k podpoře rybářského kroužku a následně o žádosti podané panem R. Vejražkou (13. 3. 2015) o poskytnutí finanční podpory Rybářskému kroužku dětí, který funguje pod záštitou Obecního úřadu. J. Dyčková navrhla, aby byla podpora vyplacena na základě darovací smlouvy (rozpočtová položka 3429), jako v případě TJ Sokol a Mysliveckého spolku Klecany- Zdiby a navrhla částku 2.000 . - Kč. Zastupitelé uvedenou částku (tj. 2.000 Kč) i způsob předání daru (podepsání darovací smlouvy) hlasováním schválili.
Pro: 7                    Proti: 0                 Zdrželi se:  0

13.   Zpráva o hospodaření za leden a únor 2015

M. Buchar přednesl zprávu o hospodaření v lednu a únoru 2015. Bylo přijato 700.000 Kč, dále se jednalo o tzv. školkovné, poplatky za svoz odpadu a o poplatky za psy – celkem cca 340.000 Kč, náklady kumulativně 400.000 Kč – např. školkovné (111.000 Kč), zbytek provoz OÚ, celkově v plusu 650.000 Kč za první dva měsíce. J. Dyčková informovala, že nedopatřením nebyla uhrazena jedna faktura za svoz odpadu v loňském roce a o to se zvýší náklady v roce 2015.

Zastupitelé vzali   předloženou zprávu na vědomí.

14. Vyřazení nepojízdného traktoru z evidence

M. Jaroš informoval, že v lednu byla provedena evidence veškerých strojů a nářadí, které je k jejich provozu nutné (s ohledem na rozvázání smlouvy s panem Vinkrem) – vše bylo v pořádku předáno. Jeden traktor není využívaný a má nulovou hodnotu, je více méně nepojízdný. Návrh na vyřazení z evidence (ev. č. 84) majetku obce Větrušice.  Zastupitelé hlasováním odsouhlasili vyřazení traktoru z evidence obce.
Pro: 7                    Proti: 0                 Zdrželi se:  0

P. Šefčíková přednesla návrh nabídnout k odkupu občanům, tj. vyvěsit na úřední desce i na webových stránkách obce nabídku na odkup traktoru s podmínkami pro případné zájemce, a to do 15 dnů. Zastupitelé tento záměr, tj. zveřejnit postup a podmínky pro odkup nepojízdného zahradního traktoru hlasováním odsouhlasili.
Pro: 7                    Proti: 0                 Zdrželi se:  0

15. Revize dětských hřišť, zajištění cedulí s Řádem chování na dětských hřištích a cedulí se zákazem vstupu psů

P. Šefčíková informovala o nutnosti uvedený řád připravit, jde především o bezpečnost dětí. 

Revizi dětských hřišť děláme každoročně, domluva s panem Smitkou, který dětská hřiště instaloval, provede revizi všech prvků na obou hřištích, nemohl minulý týden dorazit, sdělil, že revizi a oplocení provede tento týden.

Pan Jaroš sdělil, že pan Smitka dodá a nainstaluje uvedené tabule – na obou hřištích, takže provozní řád bude nainstalován.

Uvolněná plaňka (nebezpečná pro děti) byla  dočasně odstraněna.

Paní Hellebrandová – v ulici Východní někdo poničil některé prvky (kusy stavebního odpadu a  suti, rozbitý ratanový nábytek) – návrh odvést v rámci přistavených velkoobjemových kontejnerů. Některé prvky budou muset být zřejmě odstraněny, protože nesplňují normy EU.  Srovnání obou hřišť – ve Východní velmi špatné oproti dětskému hřišti u fotbalového hřiště.

Vyjádřil se pan Jaroš –nebezpečné odpady budou svezeny.

Prosba za ulici Východní, aby se lépe zbudovalo hřiště (občané bydlící ve Východní zbudovali částečně svépomocí)  – vzhledem k dotacím na jiné akce pro děti a mládež požádala pí Hellebrandová o úpravu hřiště a přidělení dotace OÚ.

M. Řimnáč  informoval o problémech, které v současné době na hřišti jsou (střepy, suť) a dal k zamyšlení možnost koupit klasickou obyčejnou houpačku pro nejmenší děti některé problémy  se formálně vyřeší Řádem na provoz na hřištích.

Třetím bodem, který M. Řimnáč zmínil je zatravnění plochy na malý fotbal.

M. Jaroš – bude zatravněno, je naplánováno.

Paní Hellebrandová - pokud OÚ provozuje – musí splňovat všechny podmínky pro provoz dětských hřišť.

Úkol, který vyplývá pro zastupitele a zejména pro OÚ  je uklidit a upravit hřiště ve Východní ulici

16.   Informace o činnosti Obecního úřadu

a) P. Šefčíková sdělila, že společně se smluvní účetní obce paní Danou Krušinskou do konce měsíce března připraví podklady pro zadání každoročního účetního auditu, který je pro veřejnou správu povinný. Trvá delší dobu, přibližně měsíc – budeme informovat o výsledku.

b) P. Šefčíková informovala, že se v součinnosti s Úřadem práce pro Prahu – východ podařilo zajistit pracovníka na úklid veřejných prostranství obce, na období od 1. 4. 2015 do 30. 10. 2015, kde bude finanční podpora z programu zaměstnanosti MPSV činit 70% hrubého platu, 30% bude platit obec. Možnost prodloužit ze šesti měsíců na celý rok – pracovní úvazek bude plných 40 hodin.  Od 1. 4. bude svážen bioodpad (viz nově schválená vyhláška). P. Šefčíková  sdělila, že dnes (23. 3. 2015) byla smlouva s Úřadem práce podepsána.  P. Šefčíková vyjádřila naději, že práce bude v obci vidět (tráva, vysekání náletových křovin, v zimě úklid sněhu – nelze vše učinit okamžitě). Na dotaz uvedla, že se jedná se o pana Pavlíka, který bude prvním oficiálním zaměstnancem obce.  J. Dyčková sdělila, že od určitého věku nezaměstnaného člověka, je možnost prodloužení této smlouvy na jeden rok, tj. po šesti měsících, kdy je zaměstnán na dobu určitou. P. Šefčíková uvedla, že v případě spokojenosti s prací, bude smlouva prodloužena, a to i pokud ÚP smlouvu sám neprodlouží (bude v režii obce).

c) P. Šefčíková dále informovala o vypracování ,,Pracovního řádu obce“, který předložila zastupitelům obce dne 20. 3. 2015 emailem  k prostudování, a podala návrh na jeho schválení s platností od 23. 3. 2015

Zastupitelé Pracovní řád obce s platností od 23. 3. 2015  hlasováním schválili.
Pro: 7                    Proti: 0                 Zdrželi se:  0

P. Šefčíková dále informovala, že Pracovní řád obce bude zveřejněn na Úřední desce a webových stránkách obce.

d) J. Dyčková informovala o dotacích Středočeského kraje, pro jejichž získání je nutný projekt, jediným stávajícím projektem je propojení vodovodního řadu v ulici Úzká a oprava části vodovodu na církevním pozemku. S. Zádová informovala, že projekt byl schválen v roce 2013. Vodovodní řad v současné době kapacitně nestačí. J. Dyčková navrhla zkusit podat žádost o dotaci, pokud se dá nějak získat schválení o stavbě na kapitulních pozemcích (jedná se o obnovu vodovodního řadu na tomto pozemku). Zdůraznila, že obec nikdy nežádala o grant. Podmínkou je mít nejméně 5% ceny, což není pro obec problém (celková cena je projektantem spočítána na přibližně 1.112.000 Kč). Granty na dětské skupiny prozatím skončily. Domluvena schůzka s paní Cikhartovou – Odbor územního rozvoje a památkové péče – Brandýs nad Labem. Pro schválení podání projektu je třeba svolat mimořádné zasedání zastupitelstva, aby mohlo být podání projektu řádně schváleno (je dána přesná formulace, která se nesmí změnit).

e) J. Dyčková informovala, že ve spisové službě jsou zadány všechny dokumenty, které přišly do datové schránky od poloviny listopadu 2014, čímž vysvětila vysoký počet u čísla jednacího.

Následovala diskuse o diskusním fóru (administrátor pan Mayer)  - dotaz pana Mayera, zda dostane oficiální odpověď na žádost o umístění odkazu na fórum na webové stránky obce, byl zodpovězen kladně. J. Dyčková reagovala, že obec se prozatím nepřipojí vzhledem k nepatřičným přirovnáním, které se na fóru objevují a k napadání rodinného příslušníka jednoho ze zastupitelů (nevhodně a lživě napadena paní Eva Jarošová). Pan Mayer nabídl pomoc s poskytnutím všech materiálů, pokud bude podáno trestní oznámení.

M. Řimnáč informoval, že obec má profil na Facebooku – občan může komunikovat s obcí i tímto způsobem.

17. Závěr

P. Šefčíková přítomným poděkovala za účast a svolala další řádné zasedání zastupitelstva na 27. 4. 2015 s možností svolat mimořádné zasedání zastupitelstva ve dnech 9. nebo 10. 4.2015 s ohledem na možnost požádat o dotaci na vodovodní řad, případně jiný projekt.

Zapsala: Jana Dyčková

Ověřovatelé: Miroslav Jaroš, Soňa Zádová

Starostka obce: Petra Šefčíková 

 

Vyvěšeno dne 30. 3. 2015

 

Celé jednání je k dispozici na nahrávacím zařízení na Obecním úřadě do 26. 4. 2014.

 

 

 


logo Pražský spolek ochránců zvířat logo Klíček Kleceny logo Pravý Hradec TOPlist logo Mapová aplikace naší obce logo Klecansko Větrušicko